انجام پروژه و پایان نامه دانشجویی طراحی شهری و معماری

انجام پروژه و پایان نامه طراحی شهری و معماری بصورت دانشجویی با قیمت عالی در تهران و اصفهان و دیگر شهرها

انجام پروژه و پایان نامه دانشجویی طراحی شهری و معماری

انجام پروژه و پایان نامه طراحی شهری و معماری بصورت دانشجویی با قیمت عالی در تهران و اصفهان و دیگر شهرها

ایجاد یک نمودار ستونی در SPSS

مقدمه

اگر بخواهیم جهت انجام یک تحلیل واریانسی ترکیبی یا دوسویه از تست کای-اسکوئر (chi-square) استفاده کنیم، باید بجای نمودار ستونی از نمودار ستونی خوشه ای کمک بگیریم. (نکته: برای رسم نمودار ستونی خوشه ای ما میتوانیم به شما کمک کنیم). هدف از این مبحث این است که به شما نشان دهیم بااس پی اس اس چگونه یک نمودار ستونی رسم کنید .قبل از آموزش توجه شما را به مثالی که آورده ایم جلب میکنیم.

مثال

غلظت کلسترول (نوعی اسید چرب) در خون با خطر سکته قلبی رابطه دارد. غلظت بالای آن علامت بالا بودن خطر سکته و غلظت پایین علامت کم بودن خطر سکته میباشد. اگر غلظت کلسترول در خون کم شود خطر سکته قلبی کم می شود. وزن بالا یا فعالیت فیزیکی اندک غلظت کلسترول در خون را زیاد می کند. ورزش و کاهش وزن به کاهش کلسترول کمک میکندولی مشخص نیست که کدامیک کارامدتر است. بنابراین ما در اینجا یک نمونه آماری تصادفی از آقایان با وزن بالا برای تحقیق در نظر می گیریم تا بفهمیم آیا ورزش برای کاهش سطح کلسترول بهتر عمل می کند یا کاهش وزن. این نمونه آماری به دو گروه تقسیم می شود: یک گروه ورزش و فعالیت بدنی انجام میدهند (که در نمودار ستونی عنوان این گروه را “ورزش” می گذاریم) و گروه دیگر از یک رژیم غذایی با کالری کنترل شده استفاده میکند (که در نمودار ستونی نام آن را “رژیم غذایی” قرار میدهیم).

برای اینکه اجرای این برنامه های رفتاری برای هر دو گروه موثر واقع شود از غلظت های کلسترول در انتهای کار میانگین گرفته می شود.بنابراین متغیر وابسته غلظت کلسترول است و متغیر مستقل برنامه کاری این دو گروه یعنی ورزش و رژیم غذایی است.

نکته این نمونه آماری شامل داده هایی است که ما از نمونه های مستقل خود با تست t بدست آورده ایم شما اگر مایل باشید می توانید از داده های مورد نظر خودتان در تست t استفاده کنید.

روش تست در SPSS :

۱۳ مرحله ای را که شما در اینجا دنبال می کنید نشان می دهد چگونه یک نمودار ستونی بدست آمده از SPSS را برای مثال بالا رسم کنید. (نکته: اگر شما برای رسم نمودار راهنمایی می خواهید این نوشتار به شما کمک می کند.)

Graphs>chart Builder … ابتدا روی Graphs وسپس روی Chart Builder در منویی که در شکل زیر می بینید کلیک کنید.

Bar Charts in SPSS

با صفحه زیر مواجه می شوید:

Bar Charts in SPSS

ادامه مطلب نحوه ایجاد یک نمودار ستونی در SPSS

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.